صفحه اصلي|فارسي|French
يکشنبه ٠٧ خرداد ١٣٩٦
منو اصلی
آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 777791
 بازدید امروز : 335
 کل بازدید : 2236272
 بازدیدکنندگان آنلاين : 4
اخبار > گزارش رایزنی فرهنگی از


  چاپ        ارسال به دوست

گزارش رایزنی فرهنگی از

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخیراً، کتابفروشی فرانسوی « مولا» به منظور جلب توجه مشتریان بیشتر و ارتقای فرهنگ کتابخوانی دست به ابتکار جالبی زده و با تصویرگری و تلفیق چهره کارکنان کتابفروشی خود و طرح روی جلد کتاب هایی که به مشتریان توسط این کتابفروشی عرضه می گردد، توانسته به نتایج بسیار موفقی در زمینه جذب مشتریان دست پیدا کند.

به باور منتقدان عرصه کتابخوانی، ابتکار این کتابفروشی که «بوک فیس» نام گرفته، روش تبلیغاتی مناسبی در راستای جذب مشتریان کتابخوان بوده است، به گونه ای که هم اکنون تصاویر جلد کتابهای این کتابفروشی در شبکه های مجازی دست به دست می گردد. در واقع، تصویر گران، جلد کتاب ها را با بخشی از صورت کارمندان این کتابفروشی طراحی نموده اند، و این تصاویر در کنار بخش دیگری از چهره در دنیای واقعی با هم مونتاژ شده و روح بیشتری به کتابهای قابل عرضه در قفسه های این کتابفروشی می دهد.

نتیجه این ابتکار جالب این بوده است که هم اکنون تعداد کتابخوان های آبونه این کتابفروشی افزایش یافته و 35 هزار نفر روی شبکه اینستاگرام جزو آبونه های « مولا» هستند.

سال 2016 نیز این کتابفروشی دست به ابتکار دیگری در زمینه چیدمان ویترین بوتیک خود زد که با استقبال خوب علاقمندان کتابخوان و توریست ها مواجه شد. در واقع، کارمندان کتابفروشی از خود کتابهای کتابفروشی برای ایجاد فضایی مفرح و سرگرم کننده برای مخاطبان خود استفاده نمودند. گفتنی است کتابفروشی فرانسوی « مولا»، که به گفته بانیان آن، اولین کتابفروشی مستقل فرانسه در زمینه حجم معاملات و تیتر کتاب قلمداد می گردد، در شهر بوردو واقع شده است و از سال 1896 دایر است. در ضمن « مولا» مکانی به مساحت دوهزار و پانصد متر مربع را که در واقع آخرین خانه مونتسکیو، متفکر و فلسفه دان فرانسوی در قرن هجدهم فرانسه بوده است، به خود اختصاص داده است. 


١٩:٤٠ - 1396/01/15    /    شماره : ٦٧٥٠٧٠    /    تعداد نمایش : ٤٧



خروج




تازه ها

مناسبتها
پیوندها